Nie ma łatwo! Dlaczego social media to nie tylko wrzucanie zdjęć ...

By | maja 17, 2018 9 comments

















Miniony tydzień obfitował w szkolenia i wydarzenia, które dały mi wiele ciekawych wniosków związanych z  prowadzeniem konta na Facebooku jak i bloga. 

Do tej pory myślałam, że obie rzeczy są łatwe, proste i przyjemne.  Podczas jubileuszowego spotkania Networkingusa poruszono zagadnienia związane z marketingiem na Facebooku.Tworzenie fanpage, grup uczestników oraz interesujących i przyciągających treści to tylko niektóre zagadnienia poruszane na nim. Wiedza, z którą się zetknęłam podczas tego spotkania, była dla mnie zimnym prysznicem. Moje wyobrażenia związane z posiadaniem konta na Facebooku zostały mocno zweryfikowane.
  • ·         Facebook to nie tylko wrzucanie zdjęć, lajkowanie, komentowanie. To ciężka praca w której trzeba myśleć o zasięgach oraz o tym w jaki sposób przyciągnąć ludzi do siebie.
  • ·    Wśród wielu użytkowników Facebooka należy znaleźć niszę, aby przyciągnąć do siebie. Długotrwałe zainteresowanie to coś o czym marzy każdy bloger.
  • ·        Bardzo ważne budowanie jest wśród siebie społeczności, zrzeszonej w grupie, która to jest siłą napędową danej strony.
  • ·         Aby przyciągnąć ludzi należy spełnić ich podstawowe potrzeby związane z uznaniem, podziwem, bezpieczeństwem, pozycją, zdrowiem czy z pieniędzmi. Ludzie lubią się chwalić, potrzebują aby ich podziwiano i szanowano. Wiele z tych potrzeb jest sygnalizowanych na profilach. Warto zatem bacznie obserwować i tworzyć treści opierające się na takich potrzebach.

Przede mną zatem długa droga w zgłębianiu Facebooka i jego tajników. Najlepiej się uczyć na własnym przykładzie, w związku z tym postaram się przekuć tą wiedzę w prowadzeniu fanpage bloga.

W przypadku drugiego wydarzenia, Blogotoku, byłam zaskoczona  tak dużą liczbą blogerów z Kielc i województwa świętokrzyskiego. Ja jako osoba początkująca i stawiająca swoje pierwsze kroki w tej dziedzinie, spotkała wiele doświadczonych osób, prowadzących swoje blogi od wielu lat. Niesamowite uczucie. Mimo swojego młodego stażu, nie odczuwałam tremy ani zdenerwowania. Dzięki niezwykle otwartym i interesującym osobom wszelkie niepewne uczucia zniknęły bardzo szybko. Słowa prelegentów, uznanych blogerów w swoich dziedzinach, przybliżyły mi zagadnienia, które nie były do końca dla mnie jasne w momencie rozpoczęcia swojej działalności:

  • Ważny jest cel nadrzędny jaki stawiamy dla swojego bloga. Musimy dobrze zastanowić się co chcemy wnieść prowadząc naszą stronę do Internetu
  • Dodatkowo warto stawiać na społeczność i budować ją wokół swojego bloga. To właśnie ludzie, którzy reagują na nasze treści są naszymi największymi zasobami. Wokół nich możemy stworzyć aktywną grupę, która rozmawia nie tylko na tematy związane z blogowaniem.

Na Blogotoku było również wiele przydatnych informacji związanych z afiliacją, monetyzacją  bloga, prowadzeniem kanału na YT lub jednoczeniem się internautów wobec wspólnego zagrożenia. Na chwilę obecną najważniejsze co wyniosę z tego spotkania to jak sprecyzować swój cel nadrzędny bloga, jak ustalić grupę odbiorców.
Oba spotkania przebiegały w znakomitej atmosferze. Na spotkaniach zawiązałam nowe znajomości jak i spotkałam znane mi osoby. Cenię to, że w Kielcach znajduje się grupa pozytywnie nastawionych do życia osób chcących się rozwijać i nie marudzących. 

Dlatego też zachęcam wszystkich do poznania bliżej tych wydarzeń przy ich najbliższych edycjach.

Nowszy post Starszy post Strona główna

9 komentarzy:

  1. Fajnie to podsumowałaś i na pewno pójdziemy za rok;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajne podsumowanie :) zachęciłaś mnie do odwiedzenia kolejnej edycji :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz ;) czy byłaś kiedyś na takim spotkaniu blogerów?

      Usuń
  3. Powiem tak - niektóre informacje bardzo mnie zaciekawiły i żałuje, że nie mogłam w tym uczestniczyć :) Może jeszcze kiedyś się uda!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem początkującą blogerką, ale udało mi się znaleźć w mieście wydarzenia (dodatkowo bezpłatne lub za niewielką opłatą), gdzie ktoś zechciał podzielić się swoją wiedzą. To niezwykle ważne dla osób stawiających pierwsze kroki w temacie. Dlatego zachęcam do zgłębiania tematu samodzielnie :)

      Usuń
  4. Sama przekonuję się o tym, że blogowanie to ciężki kawałek chleba! To nigdy nie zaczyna się i kończy na napisaniu posta czy wrzuceniu zdjęcia, ale całej pracy marketingowej, aby w ogóle ktoś to zobaczył i przeczytał. Dzięki za kilka fajnych wskazówek wyciągniętych ze spotkania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę powodzenia w blogerowaniu i dokształcaniu się w tym temacie! :) Ważne, żeby chcieć się rozwijać pod wieloma względami, a wszystko samo przyjdzie.

      Usuń
  5. Też niedawno byłam na szkoleniu, i niby to wszystko wiemy, a tak naprawdę ciężko się czasem ogarnąć, bo nie widać efektów od razu...Dla mnie bardzo ważne jest to, aby otaczać się mądrymi i dobrymi ludźmi, którzy pomagają w osiągnięciu nawet tych naszych małych celów :) Warto dzielić się swoją wiedzą, bo jestem zdania, że wszystko do nas powraca... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możemy sobie przybić piątkę, bo mamy bardzo podobne odczucia. ja sama również widzę, że z blogiem i jego promocja trzeba się napracować. Mam nadzieję, że zarówno tobie jak i mi uda się wypromować blog na wysokim poziomie! :)

      Usuń