Uczmy się tolerancji!

By | kwietnia 21, 2018 2 comments

















18 kwietnia w Kieleckim Centrum Wolontariatu miałam przyjemność uczestniczyć w warsztatach związanych  z przeciwdziałaniem dyskryminacji i stereotypom.

Poszłam na to spotkanie spontanicznie, zaciekawiona tematem. Spodziewałam się górnolotnych i profesjonalnych mówców, a spotkałam zaś pełnych pasji, dojrzałych młodych ludzi.   Mimo młodego wieku prowadzący byli bardzo dobrze i rzetelnie przygotowaniu do spotkania. Potrafili zaciekawić tym co mówili o tolerancji, stereotypach czy akceptacji. Pokazali również różnice między tolerancja a akceptacja. Swoje słowa podpierali merytorycznymi filmami. Spotkanie, choć w nielicznym gronie, zaciekawiło i zintegrowało.  Wspólne prace w grupach pokazały sposób myślenia uczestników.

Szczególnie urzekło mnie nastawienie prowadzących jak i uczestników. W związku z tym, ze mówiliśmy o tolerancji nikt nie zamykał się na opinię innych osób.  Każdy z szacunkiem i życzliwością wysłuchał innych i podzielił się swoim zdaniem. Bardzo spodobała mi się dojrzałość młodych osób. Cieszę się, ze w Kielcach mieszkają młodzi o takim podejściu. Wierzę, że dzięki takim osobom jak one będzie można zrealizować założenia warsztatów – sprawić, aby Kielce były bardziej tolerancyjne!

Na koniec zapraszam Was do obejrzenia filmiku o tym co może się stać jak przestaniemy podchodzić do ludzi z uprzedzeniem.  Wtedy okazuje się, że wiele nas łączy, nie dzieli.



Nowszy post Starszy post Strona główna

2 komentarze:

  1. Ja również miałam okazję uczestniczyć w tych warsztatach, które odbyły się w ramach ciekawego projektu o tolerancji, akceptacji i otwartości na ludzi. Więcej info możemy zobaczyć na stronce https://tolerancja-kie.pl/ Kibicuję tym młodym i entuzjastycznym ludziom, mają szansę zrobić coś wartościowego. Ze zniecierpliwieniem czekam na majowe "żywe biblioteki" w Muzeum Dialogu Kultur w Kielcach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Po tych warsztatach mam takie same odczucia jak ty Kasia. Bardzo pozytywni młodzi ludzie, którym chce się działać. Bardzo miło jest spotkać takie osoby i brać udział w ich inicjatywach. Też czekam z niecierpliwością na spotkanie w ramach "żywej biblioteki", gdzie spróbujemy przełamać stereotypy :)

    OdpowiedzUsuń