Dlaczego dotrzymywanie słowa jest tak ważne w obsłudze klienta?

By | września 30, 2020 Leave a Comment



 

Czy ważne jest dla Ciebie dotrzymywanie danego słowa? Dla mnie tak. Lubię, jak ktoś wywiązuje się z tego, co mi obiecał. Bardzo cenię rzetelność i szybkość odpowiedzi. Dlatego też staram się, aby klienci, których obsługuję, otrzymali taką informację.

 

W moim odczuciu najważniejsze, aby klient otrzymał wiadomość na swoje pytanie wiarygodną, pewną i szybką. W czasach, kiedy ludzie mają dostęp do wielu źródeł informacji, trzeba być najszybszym. Jeśli potencjalny klient nie otrzyma od nas feedbacku we właściwym czasie, może przejść obojętnie obok nas lub wybrać konkurencję.  

 

W przypadku reklamacji potrzebny jest czas na rozpatrzenie zgłoszenia. Dlatego też w tym przypadku odpowiedź natychmiastowa nie jest wskazana. Temat należy zbadać rzetelnie i wielowymiarowo. Każda firma ma swoje wewnętrzne ustalenia co do czasu rozpatrywania reklamacji. W związku z tym postaraj się, aby odpowiedź była przekazana do klienta w najszybszym możliwym czasie, nie przeciągaj tego sztucznie.

 

Jeśli zaś zdarzy się, że sprawa, którą analizujesz, jest na tyle skomplikowana, że zajmie więcej czasu niż ustalony przez firmę – koniecznie przekaż tę informację klientowi. Klient musi wiedzieć, co się dzieje, a sprawna i szybka wiadomość pozwoli mu nie podkopać wizerunku firmy.

 

Poruszę tu też oddzielny temat dotyczący szybkości odpowiadania na zapytanie klienta. W związku z tym, że obecne czasy przyzwyczaiły nas do otrzymywania wszystkiego na już. Wymogło to również zmiany sposobu obsługi klienta. Teraz liczy się refleks i dotarcie jako pierwszym do niego. Przyjmuje się, że najlepiej, aby na pytanie klienta odpowiedzieć w ciągu 24 godzin. Żeby tak się stało odpowiednie osoby w firmie muszą rozplanować pracę działów customer service, zatrudnić odpowiednią liczbę osób. Pracownicy powinni być również odpowiednio przeszkoleni z zakresu oferty lub specyfiki produktów danej firmy. Często oni są pierwszym ogniwem w relacji, z którym spotyka się klient. Warto zatem, aby pracownik był profesjonalny, odpowiednio przeszkolony i umiał zaprezentować firmę w jak najlepszym świetle.

 

A czy w Waszych firmach odpisuje się w ciągu doby na zapytanie klienta? Jeśli nie to co, według was,  jest tego przyczyną?

Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: