Spontaniczny weekend, czyli jak można się dobrze bawić w mieście

By | czerwca 13, 2018 29 comments
















W miniony weekend, dość spontanicznie, uczestniczyłam w kilku ciekawych i pożytecznych imprezach. Z pomocą przyszedł mi rozkład wydarzeń kulturalnych z Gazety Wyborczej, gdzie znalazłam kilka ciekawych informacji. Dodatkowo, w temacie imprez zaglądam również do bloga Patrycji, prowadzącej lifestylowo-parentingowy live4live. Patrycja co miesiąc wrzuca wpis z nadchodzącymi wydarzeniami na dany miesiąc, który chętnie czytam.

W piątkowe popołudnie w Pub Cafe na ulicy Sienkiewicza uczestniczyłam w spotkaniu z blogerami oraz youtuberami projektu „Busem przez świat”. Prelekcję Karola i Oli mogłam wysłuchać w trakcie kieleckiego Blogotoku (o którym piszę tu). Dwójka podróżników, która ze swojej pasji uczyniła sposób na życie. Ich opowieść o przygodach w trakcie podróży po Stanach i Kanadzie bardzo mnie urzekła. Lekkość, ciekawy sposób opowieści oraz zabawność przytoczonych historii sprawiła, że zakochałam się w nich z miejsca. Tym bardziej ucieszyłam się, że blogerzy zawitają do Kielc 8 czerwca.

W związku z tym, że spotkanie miało charakter otwarty i wolny w Pubie Cafe było naprawdę dużo osób. Spóźniona nieco zdołałam znaleźć już tylko miejsce stojące. Ola i Karol opowiadali anegdotki, historyjki oraz całkiem wzruszające zdarzenia z ich podróży po Kanadzie i Alasce. Ich lekki sposób prowadzenia prelekcji sprawił, że szybko złapali kontakt z słuchaczami. W mniejszej, kameralnej salce miałam wrażenie, że historie nabierały dla mnie nowego znaczenia. W połączeniu z pięknymi zdjęciami oraz krajobrazami sprawiły, że chciałam znaleźć się w tych samych miejscach co Karol i Ola. Jako, ze nie mam natury wielkiego podróżnika zapewne poprzestanę na ciekawych opowieściach, które jeszcze bardziej zachęciły mnie do zapoznania się z kanałem twórców „Busa..” oraz rozwijania w sobie żyłki podróżnika i odkrywcy. To co jeszcze pokazało mi spotkanie z tymi pozytywnymi ludźmi, to to żeby wierzyć w to co chce się robić. Może to być banał, ale coraz częściej mam wrażenie, że w tym banale tkwi naprawdę dużo prawdy.

Drugim wartym uwagi wydarzeniem był festyn rodzinny Szlakiem Czerwonej Nitki. Impreza odbywająca się na Kadzielni miała na celu rozpropagowanie honorowego krwiodawstwa. Idea bardzo szczytna, w której brałam udział w trakcie studiów. Później, z jakiś nieznanych mi powodów, nie oddawałam krwi. Dlatego też chciałam ponownie uczestniczyć w takich pozytywnych wydarzeniach i udałam się wraz z koleżanką na Kadzielnię. Po wypełnieniu formularza i odczekaniu w kolejce oczekujących na pobór dowiedziałam się niestety, że ze względu na chorobę tarczycy nie mogę oddać krwi. Kwestia dalszego oddawania pozostaje jednak dla mnie otwarta po konsultacji tej kwestii z prowadzącym mnie endokrynologiem.

W ramach festynu wieczorem był też koncert Anity Lipnickiej w którym niestety nie brałam udziału. Promuję jednak ideę oddawania krwi – jeśli tylko ktoś ma możliwości to naprawdę warto! Nas to w zasadzie nic nie kosztuje, a komuś może uratować to życie.

Czy ktoś z was był może na tych wydarzeniach? A może w weekend uczestniczyliście w innych, równie ciekawych imprezach w Kielcach i nie tylko? Podzielcie się w komentarzach.

Nowszy post Starszy post Strona główna

29 komentarzy:

  1. Musiało być wesoło! Fajne są pikniki dzielnic miast - koncerty i atrakcje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak bardzo mi się podobało :) a ty też miałaś okazję uczestniczyć w takich wydarzeniach ?:)

      Usuń
  2. O "Busem przez świat" wiele juz czytałam...świetny sposób na życie! I bardzo odważny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, zgodzę się, ze podróżowanie to naprawdę świetny sposób na życie,. W trakcie tego spotkania Ola i Michał opowiedzieli również o niebezpieczeństwach związanych z wyprawami jak dzikie zwierzęta czy sama natura. Niekiedy w trakcie ich opowieści dziwiłam się, że chcieli za wszelką cenę coś zobaczyć, mimo niesprzyjających warunków ...

      Usuń
  3. Lubię "busem przez świat". Niestety ostatnio przegapiłam spotkanie z nimi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żałuj! Mam nadzieję, że kolejnym razem uda się zobaczyć na żywo tych niesamowitych blogerów :)

      Usuń
  4. Nigdy nie brałam udziału w takich wydarzeniach :)
    Mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  5. Spontaniczne imprezy/wypady są zawsze najlepsze. Życzę w takim razie więcej takich owocnych weekendów.😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie że jest organizowanych coraz więcej takich miejskich atrakcji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się okazuje Kielce nie są tak beznadziejnym miastem jeśli chodzi o atrakcje. trzeba tylko chcieć i poszukać! :)

      Usuń
  7. Czytałam książkę "Busem przez świat". Chętnie wzięłabym udział w takim spotkaniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A gdzie zostawisz trójkę swoich małych pociech? :D

      Usuń
  8. Hej! Fajny blog. Bardzo mi się podoba Twój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam zatem do dorzucenia sobie go w obserwowanych :) nie przegapisz żadnego postu :)

      Usuń
  9. Thank you for the kind words. I invite you more often to my blog :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawe wydarzenia, ja niestety w żadnych takich wydarzeniach ostatnio nie miałam okazji uczestniczyć, ale fajnie że są takie inicjatywy. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Trochę się dzieje w tych Kielcach jak widzę :) Fajny wpis <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Skarżysku ostatnio też się działo, bo były dni Skarżyska i parę ciekawych gwiazd np. Lady Pank :)

      Usuń
  12. Lubię wychodzić na miasto 💝

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja mieszkam trochę daleko od Ciebie, ale niedługo dni Białegostoku, więc na pewno będzie super zabawa :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć :) czy lubisz swoje miasto? :) Jakie atrakcje macie w nim i co się dzieje na dniach Białegostoku? :)

      Usuń
  14. z chęcią bym też oddała krew, ale wiem, że to dla mnie kończy się omdleniem.
    Spontaniczne rzeczy są najlepsze. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne wydarzenia :) U mnie w Krakowie też się dzieje :)

    Zapraszam na nowy post :)
    www.stylishmegg.pl/2018/06/sukienka-w-kwiaty-i-zote-sanday.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak Kraków to miasto, które nie śpi. Niedługo będą chociażby Wianki u was! A parada smoków - jak zobaczyłam zdjęcia to żałuję, że nie widziałam tego na żywo.
      A post skomentowany! :)

      Usuń