Pomysł na własny biznes – czas start!

By | lipca 03, 2018 13 comments
















Czy myśleliście kiedyś o założeniu własnej działalności gospodarczej? Przyznam szczerze, że taka myśl chodzi mi po głowie od dłuższego czasu. W związku z tym bliżej przyjrzałam się zagadnieniom związanym z założeniem własnej firmy w Kielach.


Z pomocą przyszedł mi Facebook i proponowane grupy jak i wydarzenia. Jeszcze pod koniec 2017 r byłam na spotkaniu w ramach Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Miałam okazję wraz z innymi młodymi ludźmi słuchać prelekcji  Pana Sebastiana Kolisza, który to przedstawiał informacje od czego zacząć własną działalność i na co  się przygotować. W ramach AIP cyklicznie odbywają się spotkania związane z tematami rozpoczynania własnego biznesu. Na fanpage tej instytucji można znaleźć wszystkie informacje o zbliżających się wydarzeniach.

Instytucją, która również sprzyja rozwojowi młodych firm oraz start up-ów jest Kielecki Park Technologiczny w Kielcach. Tam w dniu 27.06 miało miejsce spotkanie StartUp Mixer podczas którego zaprezentowało się kilka ciekawych start up-ów.  Wśród prelegentów był również konkurs, gdzie wybierano najciekawszy pomysł na biznes. Przed prezentacjami zaś miała miejsce krótka rozmowa z dyrektorem KPT Szymonem Mazurkiewieczem. Po prezentacjach i rozmowach odbyła się też część networkingowa, gdzie uczestniczy i oglądający spotkanie mogli się poznać oraz wymienić doświadczeniami.

W Kielcach znalazłam kilka instytucji pozwalających rozwijać myśli i plany przedsiębiorcy. Obecnie temat zbadany jest przeze mnie dość pobieżnie ze względu na brak konkretnych planów w tej dziedzinie. Niemniej pragnę w przyszłości mieć własny biznes z którego będę czerpała satysfakcję. Wiem, że przede mną długa droga, ale nie zamierzam się poddawać.


A czy wy macie doświadczenia związane z własną działalnością gospodarcza? Prowadzicie jakąś firmę lub również macie to w planach? Dajcie znać w komentarzach!

Nowszy post Starszy post Strona główna

13 komentarzy:

  1. Własna działalność jest na pewno zbawieniem dla tych, którzy cenią sobie elastyczność i niezależność. Tylko co z tego, że mamy różne szkolenia, wydarzenia, prelekcje tego typu, jak i tak młodzi ludzie boją się podejmować olbrzymie ryzyko, jakim jest własna dz.gosp. Fajnie, że trochę się przepisy zmieniły na korzyść ale jeszcze co do ZUS-u i tej całej papierkowej gonitwy musi się dużo zmienić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ola, rozumiem ze trzeba zmienić mentalność i podejście ludzi do założenia własnej działalności? Czy to głównie stres i strach przed nowym paraliżuje ich?

      Usuń
  2. Własna działalność gospodarcza to zupełnie nie moja bajka, ale chętnie podeślę ten wpis kilkorgu znajomym, którzy i które mają to w planach:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, dziękuję bardzo :) możliwe że zaciekawią cię inne wpisy związane z tematyką ciekawych wydarzeń :)

      Usuń
  3. Ja jeszcze nie wpadłam na taki pomysł z prowadzeniem własnej firmy, ale brzmi świetnie.
    Powodzenia, Agnieszka :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za komentarz. Wiadomo, że własna działalność nie jest dla każdego. Większość osób jednak woli pracę na etacie. Ja również to szanuję i uważam, że to też jest sposób na dobrą pracę. Jeśli tylko ktoś czuje się na siłach otworzyć coś swojego to kibicuję mu z całego serca! ;)

      Usuń
  4. Ja nie próbowałam prowadzić swojej działalności, jednak mam co do tego zagadnienia złe doświadczeni, iż taką prowadził mój przyjaciel jednak interes stał się katastrofą i "wyrzuceniem pieniędzy w błoto". Jeśli biznes jest przemyślany, to czemu nie? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego trzeba mocno się zastanowić w co chce się zainwestować jeśli chodzi o działalność gospodarczą. To ogromna odpowiedzialność założyć coś swojego i postarać się to dobrze rozkręcić.

      Usuń
  5. Nie mieszkam w Polsce jednak założenie własnej działalności w prownaniu np do Anglii to istna masakra. Podziwiam wszystkich śmiałków którzy się na nią decydują. Osobiście mam nadzieje ze za jakiś czas przejdę na swój biznes. Ale daleka droga przede mną jeszcze :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. chciałabym kiedyś prowadzić sklep odzieżowy z ubraniami mojego projektu :) na razie jest to tylko marzeniem, potem kto wie
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Teraz wiele słyszy się o prowadzeniu wlasniej działaności gospodarczej. Może kiedyś odważę się na taki krok, ale teraz jest zdecydowanie za wcześnie. Wpis bardzo pomocny.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo cenny wpis dla kogoś, kto planuje otworzyć własną działalność. Dla nas to na razie nie nasza bajka. Cenimy sobie pracę "od do" i nie martwienie się o składki, płace dla pracowników i inne. Ale kto wie! Powodzenia! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Akurat post trafiony w sedno bo jestem na etapie zakładania firmy ale w UK, sporo rzeczy jest podobnych

    OdpowiedzUsuń