Kielce czarują, czyli zapowiedź magicznych wydarzeń

By | sierpnia 10, 2018 22 comments
















Najbliższe dni dla miłośników fantastyki będą w Kielcach bardzo owocne. W przyszłym tygodniu będą miały miejsca dwa eventy na które koniecznie trzeba się wybrać – Zlot Fanów Harrego Pottera oraz Sabat Fiction – Fest.

15 sierpnia odbędzie się coś czego jeszcze nie było w świętokrzyskim – pierwszy zlot fanów Harrego Pottera. Impreza odbędzie się pod Kielcami  w Kompleksie Świętokrzyska Polana w miejscowości Chrusty. Jak zapewnia organizator będzie niemało atrakcji dla fanów nastoletniego czarodzieja z błyskawicą na czole. Nie może zabraknąć konkursu na najlepsze przebranie, walki o  Puchar Domów w qudditch’a czy też Turnieju Trójmagicznego. Organizatorzy zapewniają, ze będzie dobra  impreza oraz wyśmienita zabawa. Szczegółowe informacje można znaleźć pod tym adresem.
Przyznaję, że jestem szczerze zainteresowana projektem. Lubię przygody Harrego Pottera,  choć nie uważam się za totalną maniaczkę w tej kwestii. Zlot fanów przygód czarodzieja uważam jednak za super pomysł. Mam wrażenie, ze w Kielcach brakuje spotkań dotyczących fantastyki. Oprócz odbywającego się od kilku lat Sabat Fiction – Fest nie słyszałam aby w Kielcach miała miejsce podobna impreza.  Zlot miłośników Harrego Pottera jest również świetną alternatywą do kolejnej, ciekawej imprezy dotyczącej fantastyki. W związku z tym jestem bardzo ciekawa co wyjdzie z tego zlotu. Trzymam kciuki za udaną imprezę!

Wspomniałam również wcześniej o odbywającym się na Targach Kieleckich konwencie fantastyki Sabat Fiction – Fest w dniach 17- 19 sierpnia. Podczas tej edycji będziemy mieć przyjemność porozmawiać z twórcami z zakresu literatury, komiksów, gier oraz nowych mediów. Mnie najbardziej zainteresowała możliwość spotkania się z grupą  G. F Darwin, którą bardzo lubię i od jakiegoś czasu śledzę. Atrakcji na pewno będzie co nie miara patrząc na program. Jestem pozytywnie zaskoczona ogromnym postępem jaki nastąpił. Miałam okazję być na pierwszej edycji konwentu, który to prezentował się wtedy dość ubogo. Jako że spodziewałam się wtedy większych atrakcji nie pojawiałam  się ponownie na nim.

Każdy,  nie tylko miłośnik fantastyki, znajdzie coś dla siebie.  W czasie konwentu przewidziane są spotkania z wieloma autorami książek fantasy (i nie tylko tego gautnku). Mnie najbardziej zainteresowało spotkanie z Andrzejem Pilipiukiem, jednym z moich ulubionych polskich pisarzy.  Szerzej o atrakcjach konwentu możecie poczytać tutaj. Nie jestem w stanie przytoczyć tego  co przygotowali w tym roku twórcy. Fani gier, komiksów, filmów, literatury, seriali czy RPG na pewno znajdą tu coś dla siebie. Mam wrażenie, że Sabat Fiction małymi kroczkami może konkurować z innymi dużymi konwentami fantastyki o randze ogólnopolskiej.

Mam nadzieję, że zachęciłam was do wybrania się na oba spotkania. Głęboko wierzę, że będzie to decyzja której nie pożałujecie!


Nowszy post Starszy post Strona główna

22 komentarze:

  1. Zlot fanów Harrego Pottera to świetna Sprawa. Nigdy nie byłam na takim wydarzeniu, ale bardzo bym chciała zobaczyć to z bliska.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jeszcze nie byłam na kowencie czarodziejów, ale sadzę że bedzie na pewno dobra zabawa, szczególnie dla fanów klimatów :)

      Usuń
  2. Żałuję, że nie dam rady wybrać się do Kielc. Bardzo chetnie wzięłabym udział w konwencie fantastyki. Mam nadzieję, że potem opiszesz na blogu swoje wrażenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety ubolewam ale mam juz plany inne niz Sabat Fiction :( mam nadzieje że uda sie w obu przypadkach za rok, bo obie tematyki bardzo mnie interesuja :)

      Usuń
  3. Widzę, że świetne wydarzenie się szykuje. Napewnom będzie bardzo fajnie. Nie mieszkam w Kielcach, ale bywałam tam dość często:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O może kiedyś jak będziesz w Kielcach to uda nam się spotkać? :) Jak ci się podobały Kielce?

      Usuń
  4. Nie bardzo przepadam z Harrym Potterem, ale moja koleżanka za to go uwielbia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zlot fanów Harrego Pottera w sam raz dla kolezanki ;)

      Usuń
  5. Mimo że jakoś nie przepadam za Harrym Potterem to w sumie sam bym się wybrał na takie wydarzenie🔸

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może dzięki temu polubiłbyś Harrego Pottera, kto wie ... :D

      Usuń
  6. Zlot fanów Harrego Pottera to coś dla mnie. Niestety Kielce to dla mnie trochę za daleko.

    OdpowiedzUsuń
  7. Sympatycznie, że takie wydarzenia są organizowane, zlot fanów HP to gratka dla jego miłośników. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ponadto coś sie dzieje w naszym smutnym mieście! To juz dużo znaczy! ;)

      Usuń
  8. Akurat nie moje klimaty, ale wiem, że dużo osób lubi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może taki zlot sprawiłby, że polubisz klimaty HP oraz fantasy ;)

      Usuń
  9. Ja osobiście nie czytałam ani nie oglądałam nigdy Harrego Pottera i jakoiś mnie do tego nie ciągnie , ale moja siostra uwielbia więc na pewno jej polece :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może spotkam się z twoją siostrą na kolejnym takim konwencie? :) A może ty również za jej namową sie wybierzesz? ;)

      Usuń
  10. Dlaczego mam tam tak daleko? I akurat po urlopie.. Jako dzieciak zaczytywałam się w HP, a filmy to już na pamięć znam. Mam nadzieje, że ta edycja wypali i za rok będzie powtórka, może wówczas mi sie uda byc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A skąd jesteś? ;) Widziałam że na konwencie HP było bardzo dużo osób i mam nadzieję, ze kolejna edycja bedzie za rok!

      Usuń