Do serca przytul psa, weź na kolana kota … czyli o zwierzakach w świętokrzyskiem

By | sierpnia 18, 2018 8 comments
















Pomaganie to fajna rzecz. Robienie czegoś bezinteresownie daje duże poczucie zadowolenia i satysfakcji. Można pomagać na wiele sposobów – wolontariat w różnego rodzaju instytucjach, zbiórki, wpłacanie datków czy spędzanie czasu  z potrzebującymi. Każdy może znaleźć  coś dla siebie. Ja odnajduję się najlepiej w pomocy zwierzakom.

Od zawsze lubiłam zwierzętom. Szczególnie kochałam psy, w domu rodzinnym miałam kilka psiaków oraz kociaków. Po przeprowadzce na studia do większego miasta nie miałam możliwości posiadania zwierzaka. Obecnie też nie posiadam żadnego, jednak mam nadzieję, że uda mi się to zmienić w przyszłości.

Uważam, że zwierzę jest pełnoprawnym członkiem rodziny tak jak mama, tata czy dziecko. Zwierzak jest istotą, która czuje emocja oraz je okazuje. W moim odczuciu zwierzęta można porównać do małych dzieci, którym należy poświęcić wystarczająco dużo uwagi oraz troski. Dlatego tak boli mnie okrucieństwo i przemoc wobec zwierząt.  W związku z tym postanowiłam działać i pomagać zwierzakom. Jako ze organizacji związanych z pomocą zwierzakom w Kielcach spotkałam kilka postanowiłam pokrótce opisać je.

Obecnie jestem wolontariuszem w Stowarzyszeniu Druga Radość, które zajmuje się bezdomnymi zwierzakami na terenie Chmielnika oraz okolic. Dziewczyny należące do organizacji, posiadają niesamowite pokłady entuzjazmu i miłości do zwierzaków i  z całego serca pomagają bezdomnym pieskom. Dzięki nim zobaczyłam co to oznacza bezgraniczna miłość do zwierząt. Takie podejście udzieliło mi się również – zaczęłam angażować się w sprawy Stowarzyszenia. Obecnie pomagam w prowadzeniu fan page, piszę posty o zwierzakach oraz je udostępniam.
Na terenie Kielc i województwa świętokrzyskiego znajdują się inne organizacje, które to pomagają bezdomnym i skrzywdzonym zwierzakom znaleźć dom lub poprawić ich warunki. Warto zajrzeć także na ich strony oraz wspomóc kupieniem karmy czy też małym datkiem. Dla nas to niewielki wydatek zaś dla organizacji to może być pomoc, która da pieskowi nowy kojec, szczepienie lub karmę.

Zachęcam do zapoznania się ze stroną Stowarzyszenia jak i pomocą dotyczącą zbiórki dla zwierzaków czy też udostępnieniem postów o zwierzakach szukających domy!
Dodatkowo zachęcam do zapoznania się z działalnością innych stowarzyszeń z terenu województwa świętokrzyskiego:



W Kielcach jak i na terenie województwa świętokrzyskiego znajdują się również schronisko dla bezdomnych zwierząt, gdzie wiele zwierząt czeka na kochający ich dom.

Zachęcam was wszystkich do  pomocy i wolontariatu – czasem to niewiele, aby sprawić by życie innych stało się lepsze!

·   
Nowszy post Starszy post Strona główna

8 komentarzy:

  1. Świetny wpis:) Przeczytałam cały siedząc w pracy:D masz świętą rację

    Pozdrawiam,
    Reyline

    OdpowiedzUsuń
  2. Koło mnie znajduje się schronisko muszę tam wybrać ze zbiórką jakiejś żywności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwierzaki na pewno bedą wdzięczne z karmy, zabawki czy koców :) a może obdarujesz któregoś zwierzaka domem? :)

      Usuń
  3. Jestem szczęśliwa, że są ludzie, którzy czynią dobro bezinteresownie, bo sama również do tego dążę. Myślę, że warto jest pomagać, zwłaszcza tym bezbronnym, którzy nie potrafią krzyczeć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniale z Twojej strony, że zdecydowałaś się zostać wolontariuszką i że tak dobrze odnajdujesz się w niesieniu pomocy zwierzakom :) Ja również udzielam się w wielu wolontariatach i wiem, jak ogromną radość i satysfakcję to daje. Cudownie jest też poznawać innych ludzi, którzy chcą bezinteresownie pomagać. To naprawdę przywraca wiarę w ludzkość. Świetnie podsumowałaś cały post. Lepiej tego ująć się nie da. Zostawiam obserwację ;)

    Pozdrawiam.
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, ze tez pomagasz w różnych inicjatywach. Doskonale cię rozumiem co czujesz bezinteresownie pomagajac :)

      Usuń